بهره‌برداری از پست ۷۵ مگاوات ذوب آهن سپهر شرق در آبان ۱۴۰۲

مدیرعامل ذوب آهن سپهر شرق به «چیلان» خبر داد:
بهره‌برداری از پست ۷۵ مگاوات ذوب آهن سپهر شرق در آبان ۱۴۰۲

با توجه به اینکه شرکت ذوب آهن سپهر شرق، احداث خطوط نورد و توسعه طرح‌های توسعه‌ای خود را در دستور کار قرار داده است، مسئولان شرکت عملیات اجرایی احداث پست فوق توزیع اختصاصی ۷۵ مگاوات ذوب آهن سپهر شرق را نیز کلید زده اند، انتظار می‌رود با بهره‌برداری از پست توزیع برق اختصاصی در سال آتی، امکان تامین برق طرح‌های توسعه این شرکت میسر شود.

به گزارش  چیلان ، با توجه به اینکه شرکت ذوب آهن سپهر شرق، احداث خطوط نورد و توسعه طرح‌های توسعه‌ای خود را در دستور کار قرار داده است، مسئولان شرکت عملیات اجرایی احداث پست فوق توزیع اختصاصی ۷۵ مگاوات ذوب آهن سپهر شرق را نیز کلید زده اند، انتظار می‌رود با بهره‌برداری از پست توزیع برق اختصاصی در سال آتی، امکان تامین برق طرح‌های توسعه این شرکت میسر شود.

اقدامی برای تامین برق طرح‌های توسعه ذوب آهن سپهر شرق

متاسفانه تأمین انرژی در طول این سال‌ها چالشی‌تر شده است؛ به گونه ای که در فصل گرم سال به دلیل قطعی برق، تمامی صنایع دچار مشکل می‌شوند. از آن جا که برق، انرژی مصرفی و حیاتی برای تمامی شرکت‌های فولادی محسوب می شود، عدم تأمین آن موجب اختلال در روند تولید و تعطیلی یک ماهه تا چند ماهه شرکت های می شود.

شرکت ذوب آهن سپهر شرق برای اطمینان از تأمین انرژی به خصوص برای طرح های توسعه خود، طی مراسمی در آذر ماه سال جاری، کلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث پست فوق توزیع اختصاصی ۷۵ مگاوات ذوب آهن سپهر شرق را بر زمین زد.

خوانین در خصوص نقش مهم این پروژه و حساسیت و اهمیت آن در بهبود و توسعه وضعیت برق این منطقه به خبرنگار ما گفت: انتظار می‌رود با بهره‌برداری از پست توزیع برق اختصاصی امکان تامین برق طرح‌های توسعه این شرکت میسر شود. وی افزود: زمان تعیین شده برای بهره برداری از این طرح یک سال در نظر گرفته شده است.

ثبت رکورد تولید در سپهر شرق

به گزارش  چیلان ، شرکت ذوب آهن سپهر شرق به عنوان یک شرکت بخش خصوصی در منطقه عجب‌‌شیر استان آذربایجان شرقی پیشگام در تولید انواع شمش‌های فولادی فعالیت خود را در سال ۱۳۸۸ آغاز کرد.

این شرکت فولادی با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن شمش فولادی به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های ذوب القایی کشور، توانست در آبان ماه سال جاری با تولید ۱۷ هزار و ۸۵۷ تن شمش فولادی بالاترین رکورد تولید ماهیانه این محصول را از بدو راه‌اندازی این کارخانه به ثبت برساند.

محسن خوانین، مدیرعامل شرکت ذوب آهن سپهر شرق در این خصوص به خبرنگار  چیلان  گفت: کارکنان شرکت با عزم راسخ و تعامل همه‌جانبه توانستند آمار بیشترین رکورد تولید ماهیانه از بدو تاسیس کارخانه را از آن خود کنند که این ثبت رکورد در حوزه تولید نشان دهنده تعهد و همت کارکنان را نشان می‌دهد.

به گفته خوانین، شرکت ذوب آهن سپهر شرق موفق به اشتغال بیش از ۴۲۰ نفر شده است  و در زمره صادرکنندگان برتر شمش القایی کشور قرار دارد.

 

 

https://chilanonline.com/2023/02/22/48028/